سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رابطه با روسیه.. - با ولایت
[ و از سخنان آن حضرت است ، چون کسى از او پرسید : « رفتن ما به شام به قضا و قدر خدا بود ؟ » پس از گفتار دراز ، و این گزیده آن است : ] واى بر تو شاید قضاء لازم و قدر حتم را گمان کرده‏اى ، اگر چنین باشد پاداش و کیفر باطل بود ، و نوید و تهدید عاطل . خداى سبحان بندگان خود را امر فرمود و در آنچه بدان مأمورند داراى اختیارند ، و نهى نمود تا بترسند و دست باز دارند . آنچه تکلیف کرد آسان است نه دشوار و پاداش او بر کردار اندک ، بسیار . نافرمانیش نکنند از آنکه بر او چیرند ، و فرمانش نبرند از آن رو که ناگزیرند . پیامبران را به بازیچه نفرستاد ، و کتاب را براى بندگان بیهوده نازل نفرمود و آسمان‏ها و زمین و آنچه میان این دو است به باطل خلق ننمود . « این گمان کسانى است که کافر شدند . واى بر آنان که کافر شدند از آتش . » [نهج البلاغه]

طی چند روز اخیر، اخبار متعددی از گسترده شدن روابط ایران و روسیه در سطح مقامات عالی رتبه بوده ایم. دیدار وزرای امور خارجه ی دو کشور (محمد جواد ظریف و سرگئی لاورورف) و دیدار دکتر روحانی و دمیتری راگوزین(معاون نخست وزیر روسیه) از مهمترین این دیدار ها بوده است. + و + و +

  


در آخر نیز شاهد بودیم سطح رایزنی های دیپلماسی دو کشور به حدی بالا گرفته است که دکتر روحانی در دیدار مذکور گفتند:
"روابط ایران و روسیه به شکل همه جانبه باید گسترش یابد."

از آن طرف، روسیه هم خواستار تعمیق روابط در حوزه های مختلف گردید.


درباره ی لزوم یا عدم لزوم رابطه با کشور روسیه گفتنی ها فراوان است، لیکن محل بحث ما نیست. ما بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، به تحرک دیپلماسی دولت محترم خوشبین هستیم. و این روابط را بر مبنای منافع ملی جمهوری اسلامی ایران می بینیم.

اما سخن اینجاست؛ چرا روابط با روسیه در دولت احمدی نژاد، توسط رسانه های اصلاح طلب و زنجیره ای به شدت محکوم می گشت؟ اما اکنون این رسانه ها یا سکوت اختیار کرده اند یا قلم به تمجید و یا دلیل سازی برای آن سائیده اند. هجمه ی تبلیغات روانی گسترده علیه دولت وقت به حدی بود که مقام معظم رهبری در گلایه ی تندی این گونه فرمودند:

"وقتى رحمت الهى براى ما پیش خواهد آمد که مواظب و مراقب خودمان باشیم؛ مراقب حرف زدنمان، مراقب اقدام کردنمان، مراقب تبلیغاتمان. این فضاى بى بند و بارى در حرف زدن، در اظهارات علیه دولت، علیه کى‌ به خاطر اغراض، اینها چیزهائى نیست که خداى متعال از این ها به‌آسانى بگذرد." +

 


ما فراموش نکرده ایم که به هر بهانه ای در کشور شعار مرگ بر روسیه سر دادید. شعار "سفارت روسیه، لانه ی جاسوسیه" هنوز در گوش هایمان می پیچد. حتی فضاحت را تا حدی بالا بردید که در اثبات نقش روسیه در انتخابات ایران قلم فرسایی کردید!

درست است ملت ایران مشهور به ضعف در حافظه ی تاریخی هستند؛ اما از این بی بند و باری های سیاسی مدت زیادی نگذشته است تا فراموش کنیم در جهت منافع شخصی و حزبی و کینه های خود، چه ها بر ملت ایران روا داشته اید.. امید بر این است از این رویه خود توبه کرده باشید تا در کنار هم در یک سنگر در جبهه ی مقاومت ماجور باشیم؛ هر چند در صورت بازگشت از این اعمال خباثت انگیز نیز شما را به عنوان جلودار خود نخواهیم پذیرفت..


چرا باید انتظار مردی و مروت را در بعضی ها دور از ذهن بپنداریم؟! و چه زیبا فرموده اند سالار شهیدان حضرت حسین(ع): اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید..



 
نویسنده: مهدی حامدی |  شنبه 92 آذر 2  ساعت 4:9 عصر 

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
شکست اخلاق
و علی البرجام السلام!
نشان وابستگی..
جریان انحرافی
اهداف پنهان
تحریم صداقت..
صندوق ها شفاف اند؛ عینک مان را تمیز کنیم!
تحریم جدید..
شیطان بزرگ
اظهارات سخیف نجفقلی حبیبی درباره ی عاشورا
آقای هاشمی برایتان نگرانم..
سخنی از سر دلسوزی با جریان شیرازی ها
نکته ای در باب سبد کالا
رابطه با روسیه..
نکته ای در باب تسخیر لانه ی جاسوسی
[همه عناوین(166)]